Saturday, October 23, 2010

Aliran Wang Masuk Mula Kelihatan

 Sebelum ini, aku telah menerima pendapatan USD5 dari PTC yang aku sertai dan itu menunjukkan aliran wang masuk sudah mula kelihatan walaupun teramat kecil nilainya. Pada minggu ini pula, aku telah mendapat RM100 dari penjualan saham di Bursa Malaysia melalui kaunter 3174 (L&G) yang sudah aku simpan sejak 3 tahun lepas akibat ketika itu ilmu pengetahuan aku mengenai saham terlalu cetek. Isk, Isk, Isk. Aku bercadang ingin membeli saham yang sama dalam kuantiti yang lebih besar dari sebelumnya jika harga saham tersebut turun pada harga yang aku inginkan. So, sebelum itu aku akan tunggu dan lihat senario sentimen pasaran yang terkini. Ceh, macamlah handal sangat. Haha.

Selain itu, prestasi akaun trading FX aku pun nampak semakin positif apabila Dolar US mulai mengukuh. Sekarang ini, aku masih hold position Short GU. Harap - harap kenalah target profit aku minggu depan. Harap Maaf aku terpaksa merahsiakan jumlah nilai sebenar dalam urusan FX ini kerana kalau aku ceritapun buat malu kat kucing ajer pasal modalnya ciput sangat. Kuikuikui. 

Dalam berblogging pulak, minggu ini aku banyak fokus pada penambahan ilmu pengetahuan pasal Facebook. Tujuan aku ialah ingin mengoptimumkan fungsi Facebook dalam mendapatkan traffic untuk blog - blog aku. Aku juga ada mengaktifkan diri berforum dalam internet terutamanya forum forum berbahasa melayu serta memberi komen untuk blog orang lain.So, minggu ini tak banyak posting baru yang aku masukkan ke dalam blog - blog. Insya Allah. Minggu Depan aku diberikan semangat olehNya untuk lebih giat berblogging. (Semangat merundum pun satu hal jugak). 


RINGKASAN TINDAKAN - TINDAKAN SQUTOPUS

1)Menjual saham L&G (3174) yang dibeli dengan harga 0.475 dengan harga 0.540 melalui broker OSK.

2)Memegang Position Short GU hingga mencapai target profit minggu depan. 

3)Blogging
i) Menambah ilmu pengetahuan mengenai Facebook Marketing
ii) Melibatkan diri dalam Forum - forum internet berbahasa Melayu.
iii)Memberi komen pada blog blogger - blogger lain. 

3 comments:

  1. saya terjumpe blog tuan di
    Page Facebook: Blogger Malaysia...
    Harap dapat follow saya dan berkongsi idea...


    http://bergurau.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. No problem. Anyway, Terima Kasih kerana sudi menjengok blog saya :)

    ReplyDelete