Saturday, October 2, 2010

Terima Kasih Banyak Sayang :-)

Sehingga hari ini, masih banyak sikap buruk yang masih melekat pada diriku  dan aku rasakan ia amat sukar dikikis. Kalau aku tak bertegas nak mengatasinya, alamat sampai bila - bilapun matlamat aku akan terbantut setengah jalan. Malah dah banyak usaha dibuat, pada mulanya nampak berjalan lancar dan teratur, apabila dihalang oleh satu -satu perkara, ianya kembali ke asal sebelum ia bermula. Ibarat membina istana pasir di tepian pantai, apabila penat - penat kita membuat istana pasir yang begitu besar dan cantik, sekali datang deruan ombak, istana itu roboh dan hilang dibawa air laut. Aku perlu mempunyai keazaman dan motivasi yang kuat lagi untuk mengatasi masalah ini. Untuk pos kali ini, aku nak berjiwang - jiwang sikit ok? hehehe.Harap maaf jika pos kali ini membuat korang rasa nak termuntah. hahaha.

30hb September 2010 lepas merupakan hari yang amat bermakna padaku. Pada tarikh itu, seorang insan telah hadir dalam hidupku dan dialah juga insan yang banyak memberi semangat dan motivasi kepada aku untuk terus mengharungi kehidupan ini. Tarikh itu juga, dia menerima cinta aku secara rasmi dan aku menyambutnya dengan penuh rasa bersyukur kepadaNya kerana telah mempertemukan aku dengan insan istimewa ini. Kehidupan aku menjadi lebih berwarna warni dengan kehadirannya. Namun begitu, aku sebenarnya berasa amat bersalah padanya kerana sepanjang 2 tahun tempoh percintaan kami, kami hanya sempat bersua muka 2 kali sahaja. Itupun dia sendiri yang mengambil iniasitif untuk berjumpa denganku. Lantaran masalah kewangan dan rasa rendah diri aku terhadap masyarakat sekeliling, sebenarnya aku keberatan untuk bertemu dengannya kerana aku tak mahu dilihat kecil dan lemah di matanya. Setelah berjumpa dengannya, akhirnya aku tau dia benar ikhlas mencintai aku seadanya.

Kami tak seperti pasangan kekasih lain yang sentiasa berjumpa setiap kali ada kelapangan  masa di hujung minggu atau bulan dan pada masa yang sama melakukan aktiviti - aktiviti yang menyeronokkan bersama. Dia ada juga merungut padaku kenapa kami tak seperti mereka, aku hanya mampu memekakkan telinga dan buat - buat tak tahu. Aku tau jauh di sudut hati dia amat menginginkan sedemikian tapi apakan daya dalam keadaan sebegini, aku tak mampu nak memenuhi keinginannya apetah lagi nak memenuhi keinginan aku sendiri. Setelah diberi penjelasan, dia akhirnya faham dan tetap bersabar denganku. Terima kasih banyak sayangKu. Aku tak salahkan dia kalau dia merungut kerana dia pun manusia normal yang ada perasaan dan emosi. Kalau aku duduk di tempat dia pun, aku pun mungkin bersikap sedemikian. Insya Allah, aku berjanji pada diri aku yang aku takkan mempersiakan percintaan kami ini.  

Kalau dia ada membaca blog aku ini, aku hanya nak ucapkan terima kasih banyak kerana memahami aku, sabar dengan keadaanku dan mencintai diri aku dengan ikhlas. Selamat Ulangtahun ke-2 percintaan kita sayang. 

I LOVE U SO MUCH ALIEYA 

 

No comments:

Post a Comment