Saturday, October 16, 2010

Keazaman Mula Menurun

Minggu ini, aku rasakan keazamanku menurun sedikit berbanding sebelum ini. Apa - apapun minggu ini tetap ada tindakan - tindakan dari aku dalam 5 tahun Kembara Menjadi Jutawan. Seperti yang telah aku katakan pada minggu sebelum ini, aku hanya beri tumpuan pada 3 buah blog sahaja setakat ini dalam memastikan ia betul - betul memberi pengalaman yang menarik untuk pembaca - pembaca sekalian.Walaupun begitu, aku tetap memasukkan entri - entri baru untuk blog biarpun sedikit. Entah kenapa minggu ini, otakku seperti kekeringan idea untuk menulis dan semangatku agak merosot bila mengenangkan keadaaan hidupku sekarang.   Aku hanya melakukan kerja - kerja promosi blog melalui twitterboard, facebook dan kerja - kerja appearance untuk blog - blog aku termasuk dari segi perubahan warna, penambahan dan pengujian widget. Di samping itu, aku tidak lupa memperkayakan ilmu berblogging aku melalui pembacaan dari ebook dan blog - blog individu lain. 

Sementara itu, di dunia realiti aku telah menghantar resume kerja di sebuah syarikat perkhidmatan pengurusan perkapalan berhampiran dengan rumah aku. Harap - harap ada panggilan temuduga lah dari diorang dalam bulan ini. Huhuhu. Berkenaan dengan job yang diberitahu oleh tunang adik aku, aku mahu lupakan kerana sampai sekarang masih belum ade respon dari pihak yang terbabit. Baik aku cari peluang yang lain dari menunggu benda yang pasti. Hingga ke hari ni, tahap kewangan aku masih tenat. Duit keluar masih melebihi duit masuk. Tapi aku tetap bersyukur minggu ini masih ada cahaya harapan terhadap pendapatan aku apabila aku menerima komisen sebanyak USD5 dari penyertaan PTC aku. Selain dari itu, satu kaunter saham yang aku beli di BSKL dengan Harga RM0.475 seunit telah mengalami kenaikan harga sehingga RM0.530. Aku mengambil keputusan untuk menjualnya pada harga RM0.535 ke atas minggu depan kalau ada rezeki. 
  


RINGKASAN TINDAKAN - TINDAKAN SQUTOPUS

1)Usaha Di Dunia Cyber
i ) Melakukan kerja - kerja promosi blog  melalui Facebook dan Twitter,
ii ) Menambah dan mendalami ilmu -ilmu blogging dan komputer menerusi ebook dan artikel - artikel di internet.
iii) Mengemaskini Blog Squtopus, Hantu PTC dan Blog untuk projek Google Adsense.


2)Dunia Realiti
i) Hantar Resume di syarikat perkhidmatan pengurusan perkapalan.
ii) Memperolehi USD5 dari penyertaan PTC. 




No comments:

Post a Comment