Wednesday, October 6, 2010

ARGHHH !!! Aku Kena Scam

Iklan Penipuan Di Internet


Setelah korang baca iklan ini apa korang rasa mengenai tawarannya ? Mesti korang telan air liur nak menyertainya kan ? Dalam keadaan aku yang terdesak dalam nak mendapatkan duit untuk meneruskan kehidupan aku, iklan ini berjaya mempengaruhi aku. Disebabkan iklan ini, aku telah kerugian dalam RM30 lebih dan aku hanya menyedarinya setelah aku dapati akaun Perfect Money (Sebenarnya aku baru buka akaun ini semata -mata kerana iklan ini) aku tidak menerima deposit dari (http://topexchange.net) seperti yang dijanjikan. (Alahai, Lembapnya cip otak aku bertindak, Huhuhu). Selepas itu, aku cuba menghantar email pada support untuk website topexchange.net ini namun email yang dihantar direject oleh server. Lalu, aku terdetik nak buat google search mengenai exchange ini dan NAHHH! banyak list mengenai komen negatif mengenai sindiket penipuan ini. Dan akhirnya baru aku tersedar bahawa aku telah ditipu.

Aku harap korang semua jangan mudah terpedaya dengan iklan sebegini. Ambik masa untuk menyiasat dan menilai dahulu sebelum melakukan sesuatu yang kita tak pasti. Aku dikira bernasib baik kerana hanya mengalami kerugian yang sikit sahaja dari iklan scam ini. Mungkin ada lagi mangsa di luar sana yang mengalami kerugian berkali - kali ganda dari aku. Bukannya susah sangat nak membuat siasatan di zaman internet ini, semua maklumat dapat dicari dalam sekelip mata. Tapi bila difikirkan balik, bukannya aku tak terpikir tentang semua ini sebelum nak join program - program sebegini mungkin faktor kesempitan kewangan, nafsu aku telah mengatasi minda sedar aku  dan sekaligus mendorong aku terjerumus jugak ke dalam lubang yang jelas kita nampak. 

Selepas ini, aku mesti mendidik minda aku supaya berfikir dahulu sebelum melakukan sesuatu secara terburu - buru. Aku anggap kesilapan hari ini bakal menjadi inspirasi kepada aku untuk terus berusaha menempa kejayaan di masa akan datang. Insya Allah. Korang semua doakan untuk aku sekali ek. hehehe. Sebelum itu, aku nak buat alert message untuk korang semua.




Segala  program melibatkan http://topexchange.net  adalah program SCAM!!!!!













No comments:

Post a Comment