Wednesday, September 1, 2010

Rekod Ramadhan Squtopus Tercalar........

2 - 3 hari ni rekod bersih aku dibulan yang mulia ini mula tercalar. Dah tergelincir sikit dari landasan. huhuhu. Sebabnya 2 hari ni aku meninggalkan solat terawih berjemaah dan melakukan perkara - perkara (rahsia.... hehehe) yang memecahkan tembok keimanan yang telah aku bina selama ini. Tapi aku tetap bersyukur kerana Tuhan telah mengizinkan aku menghayati ramadhan tahun ini lebih baik dari sebelum ini. Alhamdulillah.

Itu tidak bermakna aku telah berpuas hati dengan keadaan sekarang, aku tetap berusaha untuk kembali berada dilandasan semula agar ramadan kali ini memberi titik perubahan besar dalam hidup aku. Lagipun Tuhan tidak suka pada hamba - hambaNya yang berputus asa. Apa yang aku tau sekarang, tak guna aku menyesal sekarang kerana masa tetap terus berlalu samada kita suka atau tak. Apa yang penting sekarang ialah terus memandang ke depan dan berusaha mengelak dari mengulangi kesilapan yang sama dan pada masa yang sama berusaha untuk mempertingkatkan keadaan yang sedia ada menjadi lebih baik. Sesungguhnya aku tau Allah itu Maha Pemurah dan Maha Penyayang.


No comments:

Post a Comment